1402-11-10 08:46
324
0
88584
این بار به همت دانش‌آموزان؛

«نهال‌های مثمر» در گلستان قد می‌کشند

کاشت و احیای درختان مثمر در گلستان یکی از خواسته‌هایی بود که از طریق رسانه «گلستان ما» مطالبه شد و این بار دانش‌آموزان برای تحقق این مهم دست به کار شدند تا علاوه بر اینکه نفس تازه به طبیعت می‌دهد خودشان هم تربیت اقتصادی و حرفه‌ای شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، در آستانه چهل و پنجمین سالگرد بهار انقلاب اسلامی، یک حرکت جالب از سوی دانش‌آموزان اتفاق افتاد کاشت و احیای درختان مثمر در گلستان یکی از خواسته‌هایی بود که از طریق رسانه «گلستان ما» مطالبه شد و این بار دانش‌آموزان برای تحقق این مهم دست به کار شدند تا علاوه بر اینکه نفس تازه به طبیعت می‌دهد خودشان هم تربیت اقتصادی و حرفه‌ای شوند.

دانش‌آموزان عشایر دبیرستان شبانه‌روزی شهید حسینی شهرستان مراوه‌تپه با کاشت ۴۵۰ اصله نهال با تاسی از منویات مقام معظم رهبری در ساختن ایرانی سرسبز و آباد، اقدام به تهیه و کاشت نهال مثمر و سازگار با زیست بوم منطقه مراوه‌تپه کردند.

مسئولان دبیرستان نیز در راستای ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای سند تحول بنیادین و سیاست‌های اداره آموزش و پرورش عشایری استان، تعداد ۴۵۰ اصله نهال مثمر و سازگار با بوم منطقه تهیه و بین دانش‌آموزان خود توزیع کردند.

نهال انار شیرین، اکالیپتوس، ون و داغداغان از جمله نهال‌های توزیع شده بین دانش‌آموزان بود سطح کشت لازم برای کاشت این تعداد نهال تقریبا یک هکتار که در محوطه مدرسه و حیاط منازل دانش آموزان کاشته شد.

دانش‌آموزان به منظور دریافت نمره درس «انسان و محیط زیست» ماهیانه یکبار از مراحل کاشت و نگهداشت نهال خود عکس تهیه و به دبیر مربوطه ارائه می‌کنند.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.